Kim Dotcom رو به عنوان فرد پشت Megaupload می‌شناسیم، این روزها کیم در حال کار کردن روی یک سرویس جدید هست: K.im

K.im قرار هست که یک سرویس توزیع شده باشه و به کاربران اجازه بده تا محتوای خودشون رو در سرویس‌هایی مختلف از Google و DropBox گرفته تا سایت‌های تورنت آپلود کنند.

مثل همیشه فایل‌ها برای دانلود به صورت رایگان دردستر هستند. اما اینبار یک تفاوتی وجود داره، اون هم اینکه آپلودر میتونه یک مبلغی رو برای فایل درنظر بگیره و بازکردن این نوع فایل‌ها فقط از طریق اپلیکیشن k.im یا افزونه مرورگرش امکانپذیر هست.

kim dotcom

سرویس دیگه‌ای که با K.im گره خورده Bitcoin هست که این امکان رو فراهم میکنه فارغ از اینکه افراد کجا هستند بتونند هزینه فایل‌ها رو پرداخت و دانلود کنند.

Dotcom فکر می‌کنه که این سرویس یک انقلاب در کپی رایت ایجاد خواهد کرد و برای همه افراد از سازنده‌های محتوی، صاحبان حقوق نشر و کسایی که عادت به دانلود غیرقانونی دارند مفید خواهد بود.

خیلی‌ها به خاطر موقعیت جغرافیایی که در اون قرار گرفتند نمی‌تونند هزینه فایل‌ها رو پرداخت و یک کپی قانونی از اونها رو داشته باشند با این سرویس این مشکل برطرف خواهد شد.

در ادامه این سرویس این اجازه رو به صاحب و خالقین آثار میده تا بتونند از کپی‌های غیرقانونی کارهاشون کسب درآمد کنند. به این صورت که می‌تونند مدعی یک فایل که صاحبش هستند بشند و درنهایت یک مبلغی متناسب با اون اثر دریافت کنند و آپلودر هم در این حین هویت‌اش حفظ می‌شه.

Dotcom می‌گه که این هدیه‌اش به هالیود، استدیوهای فیلم سازی و همه هست. از دیگر دیدهایی که نسبت به این سرویس وجود داره یک سایت برای دسترسی همه چیز هست، به جای اینکه از تعداد زیادی سرویس و فروشگاه و اکانت و کارت‌های اعتباری بخواید نگه داری کنید فقط با یک سایت سر و کار دارید.

همچنین در برنامه‌ها هست که بتونند گزینه‌ای رو برای دریافت مبالغ از عموم مردم برای رسانه‌ها و … اضافه کنند.

حالا باید صبر کنیم و ببینیم که چند درصد از مردم حاظر هستند از این سرویس استفاده کنند و چند درصد از افرادی که می‌گفتند ما کپی رایت رو رعایت نمی‌کنیم چون نمی‌تونیم هزینه ها رو پرداخت کنیم حاظر هستند از این پس فایلها رو خریداری کنند.